Image
Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 21:10 Άρθρα
 

Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων: H άμυνα των καταναλωτών στις διαφημιστικές κλήσεις

Προσωπικά δεδομένα θεωρούνται τα στοιχεία αναγνώρισης ενός ατόμου όπως για παράδειγμα το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, ο τηλεφωνικός αριθμός και πολλά ακόμα. Η παραβίαση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αφορά την τυχαία, παράνομη ή µη εξουσιοδοτημένη διάδοση ή/ και αποθήκευση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Μία ενοχλητική διαφημιστική πρακτική, που ταλαιπωρεί χιλιάδες καταναλωτές, είναι η μη ζητηθείσες κλήσεις που γίνονται για τη διαφημιστική προώθηση προϊόντων. Οι κλήσεις αυτές μπορεί να είναι συνεχόμενες, να έχουν μεγάλη διάρκεια, να είναι φορτικές και, τελικά, να απασχολούν χωρίς λόγο τον καταναλωτή που δεν θέλει και δεν ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με το προωθούμενο προϊόν.

Τί προβλέπει ο νόμος και ποιος είναι ο τρόπος αντίδρασης των καταναλωτών;

Το νομικό πλαίσιο ορίζει ότι:

Η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο ηλεκτρονικής επικοινωνίας, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών και για κάθε είδους διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο, αν ο συνδρομητής συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς.
Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί γενικώς να δέχεται τέτοιες κλήσεις. Ο φορέας υποχρεούται να καταχωρίζει δωρεάν τις δηλώσεις αυτές σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, ο οποίος είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου».
Από το 2011, οι τηλεφωνικές κλήσεις με ανθρώπινη παρέμβαση, για τους ανωτέρω σκοπούς, επιτρέπονται, εκτός αν ο καλούμενος έχει δηλώσει ότι δεν τις επιθυμεί. Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνουν τις αντιρρήσεις τους, όσον αφορά την επεξεργασία των δεδομένων τους, είτε ειδικά, απευθείας στον διαφημιζόμενο, ασκώντας το δικαίωμα αντίρρησης ως προς την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων είτε γενικά, μέσω της εγγραφής τους στον ειδικό κατάλογο συνδρομητών του παρόχου.

Ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία σε κάθε πάροχο υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών Μητρώου, στο οποίο κάθε ενδιαφερόμενος δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να λαμβάνει τηλεφωνικές κλήσεις για απευθείας εμπορική προώθηση.

Ο κάθε πάροχος , δηλαδή, φέρει την υποχρέωση να τηρεί Δημόσιο Μητρώο που επιτελεί έναν δημόσιο σκοπό και στο οποίο έχει πρόσβαση όποιος ενδιαφέρεται να το χρησιμοποιήσει για απευθείας εμπορική προώθηση. Οι διαφημιζόμενοι οφείλουν να λαμβάνουν από όλους τους παρόχους επικαιροποιημένα αντίγραφα των Μητρώων του άρθρου 11 ν. 3471/2006 και να εξασφαλίζουν ότι έχουν διαθέσιμες τις δηλώσεις των συνδρομητών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τριάντα ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της τηλεφωνικής κλήσης.

Τέλος, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 14 ν. 3471/2006

Φυσικό ή νομικό πρόσωπο που, κατά παράβαση του νόμου αυτού, προκαλεί περιουσιακή βλάβη υποχρεούται σε πλήρη αποζημίωση. Αν προκάλεσε ηθική βλάβη, υποχρεούται σε χρηματική ικανοποίηση.
Η χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης για παράβαση του παρόντος νόμου ορίζεται, κατ` ελάχιστο, στο ποσό δέκα χιλιάδων (10.000,00) ευρώ, εκτός αν ζητηθεί από τον ενάγοντα μικρότερο ποσό. Η χρηματική ικανοποίηση επιδικάζεται ανεξάρτητα από την αιτούμενη αποζημίωση για περιουσιακή βλάβη».
Επομένως, η ένταξη στο μητρώο του άρθρου 11 Ν.3471/2006, είναι η αποτελεσματικότερη άμυνα του καταναλωτή, έτσι ώστε να σταματήσει να δέχεται διαφημιστικές κλήσεις στο τηλέφωνό του, ενώ απειλείται και η καταδίκη των υπαιτίων σε χρηματική του ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Οι καταναλωτές είτε σε κατάστημα είτε σε τηλέφωνο εξυπηρέτησης του παρόχου τους, μπορούν να δουν και να ακολουθήσουν τη διαδικασία για την εγγραφή τους στο μητρώο του άρθρ. 11 Ν. 3471/2006

Καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα με τηλεφωνικές οχλήσεις διαφημιστικής προώθησης προϊόντων, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/
e-mail: info@eeke.gr
Τel :210-8817730
Web: www.eeke.gr
fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/

Δεiτε επiσης...

Post
Άρθρα Σάββατο 08.03.2025

Η Απαρχή της Πίστης

Του συγγραφέα, Επισκόπου Μελιτηνής Μαξίμου Παφίλη Απόκρημνος βράχος, αποκομμένος από το κορμί πανάρχαιου όρους, η μνήμη αναδύει μες από τα σπλάχνα του χρόνου, την εικόνα της ημέρας, ωδή στην πρώτη

Post
Άρθρα Παρασκευή 07.03.2025

Από τη Μαρί Κιουρί στα Σύγχρονα Εργαστήρια: Γυναίκες που Διαμορφώνουν το Μέλλον των STEM

Από την Δρ. Ελένη Μαράκη - Μπελαδάκη Εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλο Παιδείας και Δια Βίου Μάθησηςvτης Περιφέρειας Κρήτης Η 8η Μαρτίου, Ημέρα της Γυναίκας, αποτελεί μια παγκόσμια υπενθύμιση των

Post
Άρθρα Παρασκευή 28.02.2025

Από την Υποκρισία στην Αλήθεια της Νηστείας

Τουσυγγραφέα, Επισκόπου Μελιτηνής Μαξίμου Παφίλη Στης σιωπής το βασίλειο, ένα ερώτημα υψώνεται σαν λυγμός από τα έγκατα της ψυχής μας, ηχώ από την Κυριακή της Τυρινής. Καθώς η Εκκλησία ετοιμάζει το

Post
Άρθρα Τετάρτη 26.02.2025

Καθημερινές ρουτίνες που κάνουν τη ζωή πιο εύκολη

Αριστοτέλης είπε πως κάθε τι που κάνεις κάθε μέρα γίνεται συνήθεια, επομένως είναι πολύ σημαντικό να δίνει κανείς ποιότητα στις συνήθειές του. Αυτές οι συνήθειες δεν χρειάζεται να είναι μεγαλειώδεις,

Post
Άρθρα Κυριακή 23.02.2025

Σάκης Αρναούτογλου: Ο Καιρός του Πανικού - Πώς οι Καιρικές Προβλέψεις Επηρεάζουν την Ψυχολογία μας

Άρθρο του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. Σάκη Αρναούτογλου Τα τελευταία χρόνια (όπως πχ και τις τελευταίες ημέρες άλλωστε) παρατηρείται συχνά η τάση οι καιρικές συνθήκες να παρουσιάζονται με έντονο

Post
Άρθρα Τετάρτη 12.02.2025

Τα μη αλκοολούχα κρασιά δεν ανταγωνίζονται τα κρασιά … προσφέρουν μια εναλλακτική

Αν και το θέμα του κρασιού χωρίς αλκοόλ συνεχίζει να κινητοποιεί συζητήσεις στη βιομηχανία του κρασιού, οι οινοποιοί που αποαλκοολώνουν τις σοδειές τους όχι μόνο το βιώνουν καλά, αλλά και κερδίζουν κα