Image
Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023 22:40 Ευρώπη
 

Τέλος τα αυτοκίνητα με βενζίνη και diesel από το 2035 αποφάσισε η ΕΕ

«Πράσινο φως» από το Ευρωκοινοβούλιο για τους νέους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2, στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55».

Οριστικό αντίο στην πώληση νέων βενζινοκίνητων, πετρελαιοκίνητων και υβριδικών αυτοκινήτων από το 2035, λέει η ΕΕ με την οριστική έγκριση σήμερα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο των νέων στόχων μείωσης των εκπομπών CO2, στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55».

 Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία που επετεύχθη με το Συμβούλιο σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα επιδοτήσεων για τις εκπομπές CO2 από καινούρια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, με βάση τους υψηλότερους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για το κλίμα. Το νομοθετικό κείμενο θα πρέπει να εγκριθεί τώρα από το Συμβούλιο της ΕΕ, μια καθαρά τυπική πράξη, πριν από τη δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.

 Το νέο νομοθετικό κείμενο που εγκρίθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει την υποχρέωση για τα νέα αυτοκίνητα και τα νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να μην παράγουν εκπομπές CO2 από το 2035. Συγκεκριμένα, στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές CO2 κατά 100% σε σύγκριση με το 2021 . Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030: 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά.

 Ο κανονισμός προβλέπει και ορισμένες εξαιρέσεις:

Όσοι κατασκευαστές παράγουν μικρό αριθμό οχημάτων στη διάρκεια ενός ημερολογιακού έτους (δηλαδή 1.000 έως 10.000 καινούρια αυτοκίνητα ή 1.000 έως 22.000 καινούρια ημιφορτηγά) έχουν δικαίωμα να εξαιρεθούν από τους κανόνες αυτούς έως το τέλος του 2035. Δηλαδή, ένα χρόνο μετά από τον υπόλοιπο κλάδο. Όσοι ταξινομούν λιγότερα από 1.000 νέα οχήματα ετησίως θα εξακολουθούν να εξαιρούνται και μετά την διορία αυτή.

 Εξαιρούνται τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Το 2035 τα παραδοσιακά αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν, απλώς δεν θα μπορούν πλέον να παραχθούν καινούργια.

 Επιπλέον, ο υφιστάμενος μηχανισμός κινήτρων για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών (ZLEV) επιβραβεύει όσους κατασκευαστές πωλούν περισσότερα τέτοια οχήματα (με εκπομπές από 0 έως 50 g CO2/km, όπως ηλεκτρικά οχήματα και υβριδικά plug-in με καλές επιδόσεις) επιτρέποντάς τους να υπόκεινται σε χαμηλότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2. Ο μηχανισμός αυτός θα προσαρμόζεται με βάση τις αναμενόμενες τάσεις πωλήσεων. Από το 2025 έως το 2029 ο δείκτης αναφοράς ZLEV ορίζεται στο 25% για τις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων και στο 17% για τα νέα ημιφορτηγά. Από το 2030 το εν λόγω κίνητρο θα καταργηθεί.

 Από το τέλος του 2025, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δημοσιεύει κάθε δύο χρόνια έκθεση στην οποία θα αξιολογεί την πρόοδο που επιτυγχάνεται σε σχέση με τον στόχο μηδενισμού των εκπομπών στις οδικές μεταφορές.

 Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), επισημαίνει με ανακοίνωσή της ότι η έγκριση του νέου κανονισμού θα έχει ως αποτέλεσμα την απαγόρευση από το 2035 της πώλησης των παραδοσιακών οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθιστώντας την ΕΕ την πρώτη και μοναδική περιοχή παγκοσμίως όπου τα αυτοκίνητα θα γίνουν πλήρως ηλεκτρικά.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι χάρη στις συνεχείς επενδύσεις του κλάδου, το 2022 περισσότερα από ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην ΕΕ είχαν πρίζα. Η ευρωπαϊκή αγορά πρόκειται να πάρει το προβάδισμα στις υπόλοιπες περιοχές του κόσμου έως το 2030, όταν το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αναμένεται να ξεπεράσει το 70%. «Όλες οι προσπάθειες και οι επενδύσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι προσανατολισμένες προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Είναι σημαντικό όλες οι πολιτικές και οι κανονισμοί της ΕΕ να ευθυγραμμίζονται και να υποστηρίζουν αυτόν τον στόχο», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Σίγκριντ ντε Βρίς.

madata.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Ευρώπη Τετάρτη 17.04.2024

Ευρωβαρόμετρο: H γεωπολιτική κατάσταση αυξάνει περαιτέρω την σημασία των ευρωπαϊκών εκλογών

• Το 81% των Ευρωπαίων αλλά και το 81% των Ελλήνων πιστεύει ότι η προσέλευση στις κάλπες είναι ακόμη πιο σημαντική δεδομένης της γεωπολιτικής κατάστασης. • Έξι στους δέκα πολίτες ενδιαφέρον

Post
Ευρώπη Τρίτη 16.04.2024

Κυριάκος Μητσοτάκης: Σας ευχαριστώ, αλλά σήμερα το χειροκρότημα δεν είναι για εμένα, είναι για τους 42 εξαιρετικούς υποψηφίους μας (pics)

Ομιλία του Πρωθυπουργού και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκου Μητσοτάκη στην παρουσίαση του ψηφοδελτίου της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου. Φίλες και φίλοι, αγαπητ

Post
Ευρώπη Τρίτη 16.04.2024

Το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου

Παρουσιάστηκε σήμερα, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Ωδείο Αθηνών, το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωπαϊκές εκλογές της 9ης Ιουνίου. Ακολουθούν τα ονόματα των υποψηφίων ευρωβουλευτών:

Post
Ευρώπη Τρίτη 16.04.2024

Στις ευρωκάλπες αποφασίζουμε για την Πατρίδα, το Έθνος και τα όνειρα των παιδιών μας.

Το Ηράκλειο Κρήτης επισκέφθηκε το σαββατοκύριακο 13 και 14 Απριλίου ο πρώην Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας και υποψήφιος Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Βασίλης Κοντοζαμάνης στο πλαίσιο των περιοδειώ

Post
Ευρώπη Σάββατο 13.04.2024

Αυτή είναι η πιο ευτυχισμένη ευρωπαϊκή χώρα για ανθρώπους κάτω των 30

Ανήκει στις χώρες της Βαλτικής και οι κάτοικοι κάτω των 30 απολαμβάνουν να ζουν εκεί Μπορεί η Φινλανδία να είναι η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο για πολλούς και διαφορετικούς λόγους - μεταξύ των οπ

Post
Ευρώπη Πέμπτη 11.04.2024

Νέοι κανόνες για τη βελτίωση της επεξεργασίας αστικών λυμάτων

Επικαιροποιήθηκαν οι κανόνες της ΕΕ για τη συλλογή, επεξεργασία και απόρριψη των αστικών λυμάτων. Με 481 ψήφους υπέρ, 79 κατά και 26 αποχές, το Κοινοβούλιο ενέκρινε τη συμφωνία που επετεύχθη με το Συ