Image
Πέμπτη 25 Μαΐου 2023 15:53 Επιστήμη
 

Ολοκληρώνεται το έργο 3D2ACT – Fostering Industry 4.0

Με δυο πολύ σημαντικές ημερίδες που προσέλκυσαν μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων, ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα το έργο 3D2ACT - Fostering Industry 4.0 and 3D Technologies Through Social Entrepreneurship: An Innovative Programme for a Sustainable Future. Πρόκειται για ένα έργο Erasmus+ του τομέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης το οποίο υλοποιείται τα τελευταία 2,5 χρόνια στο πλαίσιο μιας σύμπραξης 6 φορέων από πέντε ευρωπαϊκές χώρες. Ειδικότερα από την Ελλάδα, συμμετέχει η ΠΔΕ Κρήτης, το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Παν/μιου Κρήτης ενώ συντονιστής είναι το ερευνητικό κέντρο φυσικών επιστημών Δημόκριτος.

Η πρώτη εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου, πραγματοποιήθηκε 4 Μαϊου στην Αθήνα, στο συνεδριακό κέντροτου Ερευνητικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Αντιπροσωπείες όλων των εταίρων που συνεργάστηκαν για την υλοποίηση του έργου συμμετείχαν και παρουσίασαν τις εργασίες τους σε μια κατάμεστη αίθουσα με εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, εκπροσώπους του ΥΠΑΙΘ και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Η ΠΔΕ Κρήτης παρουσίασε τα αποτελέσματα της συγκριτικής μελέτης για την 3D εκπαίδευση στην Ευρώπη καθώς και τα συμπεράσματα από την πιλοτική εφαρμογή που πραγματοποιήθηκε παράλληλα σε πέντε χώρες από μαθητές ΕΠΑΛ το διάστημα Νοέμβριος 2022 - Φεβρουάριος 2023. Την εκδήλωσε άνοιξε με χαιρετισμό ο Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Εμμανουήλ Καρτσωνάκης.

Η δεύτερη ημερίδα, οργανώθηκε από κοινού από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του παν/μιου Κρήτης και την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κρήτης,την Τρίτη 16/05/2023 στο αμφ. του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου. Πάνω από 100 εκπαιδευτικοί και στελέχη εκπαίδευσης παρακολούθησαν και ενημερώθηκαν για τα αποτελέσματα του έργου.

Τα μέλη των παιδαγωγικών ομάδων της ΠΔΕ Κρήτης (Αρετή Βουράκη, Όμηρος Θεολογίτης και Αλεξάνδρα Τσεκούρα) και του Τμήματος Υπολογιστών του Παν/μιου Κρήτης (Μάριος Πιτικάκης), παρουσίασαν τα εκπαιδευτικά πακέτα και εργαλεία που αναπτύχθηκαν μέσα από τη συνεργασία των φορέων που απαρτίζουν τη σύμπραξη.

ΠΔΕ


Στο πρώτο μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν :

τα συμπεράσματα της Συγκριτικής Μελέτης για την 3D εκτύπωση και την κοινωνική επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη,
ο Εκπαιδευτικός Οδηγός για τις 3Dτεχνολογίες με οδηγίες για προγράμματα 3Dσχεδίασης και 3Dεκτύπωσης, σχέδια μαθημάτων και διαθεματικά σενάρια,
η κοινωνική επιχειρηματικότητα και χρήσιμες συμβουλές για την ανάπτυξή της μέσω ειδικής εφαρμογής με παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας,
τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής σε μαθητές κι εκπαιδευτικούς.
Στο δεύτερομέρος της ημερίδας, οι μαθητές της Γ’ τάξης του τομέα Ηλεκτρονικής του 6ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου, οι οποίοι με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Μπατζανακάκη Μαρίνας και Δημητρίου Δήμητρας εφάρμοσαν το εκπαιδευτικό υλικό 3D2ACT, μοιράστηκαν την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στην πιλοτική, παρουσίασαν το τρισδιάστατο μοντέλο αλλά και το επιχειρηματικό σχέδιο που ανέπτυξαν για την προώθηση της ιδέας τους κι εξήγησαν με λεπτομέρειες τα στάδια μέχρι την ολοκλήρωση του. Τέλος με έναν πολύ πλούσιο κι εμπεριστατωμένο λόγο εξήγησαν στο κοινό τις προεκτάσεις των εφαρμογών της 3D εκτύπωσης στον τομέα τους.

Αντίστοιχη παρουσίαση έγινε εκ μέρους του 1ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου από τον κ. Μάριο Πιτικάκη για την πιλοτική εφαρμογή της άλλης μαθητικής ομάδας της Β’ τάξης του τομέα Πληροφορικής, που με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών Βεργεράκη Παναγιώτη και Ιωαννίδη Ανδρέα, σχεδίασε το μοντέλο Hapi traveler.

Το πλήρες εκπαιδευτικό πακέτο 3D2ACT είναι διαθέσιμο από την ιστοσελίδα του έργου, https://3d2act.eu ενώ με τους παρακάτω συνδέσμους δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης στις φορητές εφαρμογές :

- Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Μάθησης (e-Learning platform): https://3d2act.iit.demokritos.gr/

- Android App της Ηλεκτρ. Πλατφόρμας Μάθησης:

https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.demokritos.actmobile

- Android App για το παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας (AR GAME) :

https://play.google.com/store/apps/details?id=co.d2act.quizgame

(Το απαραίτητο συνοδευτικό ταμπλό για την χρήση του AR Game βρίσκεται εδώ:

http://3d2act.eu/wp-content/uploads/2023/03/3D2ACT-AR-Game-Board.pdf).

Δεiτε επiσης...

Post
Επιστήμη Τρίτη 26.03.2024

Διάσημη ιστορικός αποκαλύπτει την ύπαρξη των Αμαζόνων

Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία οι Αμαζόνες ήταν φοβερές και τρομερές γυναίκες πολεμίστριες που ζούσαν στην άκρη του γνωστού κόσμου. Ο Ηρακλής έπρεπε να αποκτήσει τη μαγική ζώνη της βασίλισσας των Α

Post
Επιστήμη Τρίτη 26.03.2024

Σαντορίνη: Νέα ευρήματα για τη μεγάλη, υποβρύχια έκρηξη στην καλντέρα το 726 μ.Χ.

Οι επιστήμονες πραγματοποίησαν για πρώτη φορά υποθαλάσσιες γεωτρήσεις σε βάθος μέχρι και 160 μέτρων μέσα στην καλντέρα της Σαντορίνης και ανακάλυψαν υποβρύχιες αποθέσεις ελαφρόπετρας που τοποθετούνται

Post
Επιστήμη Πέμπτη 21.03.2024

Επιστήμονες αφαίρεσαν τον ιό του HIV από μολυσμένα κύτταρα

Ο ιός ανθρώπινης ανοσοανεπάρκειας (HIV) επιτίθεται στο ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού και μπορεί να οδηγήσει στο σύνδρομο επίκτητης ανοσοανεπάρκειας (AIDS). Η λοίμωξη από τον ιό HIV θεωρείται πλ

Post
Επιστήμη Πέμπτη 21.03.2024

Συκώτι γενετικά τροποποιημένου χοίρου μεταμοσχεύθηκε για πρώτη φορά σε άνθρωπο

Δοκιμή σε εγκεφαλικά νεκρό άνδρα δημιουργεί αισιοδοξία για την ιδέα της ξενομεταμόσχευσης. Ένας 50χρονος κλινικά νεκρός άνδρας στην Κίνα ήταν ο λήπτης του πρώτου μοσχεύματος ήπατος από γενετικά τροπο

Post
Επιστήμη Πέμπτη 21.03.2024

Μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στο ΕΛΜΕΠΑ και το ΙΑΚΕ

Υπεγράφη την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024, Μνημόνιο Συνεργασίας από τον Πρύτανη του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ) Καθ. Νίκο Κατσαράκη και την Πρόεδρο του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών & Κοι

Post
Επιστήμη Τρίτη 19.03.2024

Ημέρες Σωματιδιακής και Αστροσωματιδιακής Φυσικής 2024

Το Εργαστήριο Φυσικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, προσκαλεί την εκπαιδευτική κοινότητα, στις Ημέρες Σωματιδιακής και Αστροσωματιδιακής Φυσικής 2024. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία ν