Image
Τρίτη 08 Φεβρουαρίου 2022 23:02 Auto - Moto
 

Έρχεται φόρος κεραμίδα σε χιλιάδες Ι.Χ. – Ποιοι θα πληρώσουν χαράτσι 3.000 ευρώ

Την επέκταση του Περιβαλλοντικού Τέλους και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά που πληρούν την οδηγία Euro 5b αποφάσισε τελικά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κάνοντας με αυτό τον τρόπο απαγορευτική την εισαγωγή των συγκεκριμένων οχημάτων στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr το Περιβαλλοντικό Τέλος που θα καταβάλλουν όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά τα οποία πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b ανέρχεται σε 1.000 ευρώ όπως δηλαδή ακριβώς ισχύει και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν πρώτη Άδεια Κυκλοφορίας από το 2012 έως και το 2014 δηλαδή αφορά οχήματα με ηλικίες από 10 έως και 8 έτη.

Η σχετική τροπολογία η οποία κατατέθηκε αργά το βράδυ της Δευτέρας 7 Φεβρουαρίου 2022 και περιλαμβάνεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Κύρωση της από 28.1.2022 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ”Επείγουσες φορολογικές, τελωνειακές και συναφείς ρυθμίσεις, επείγουσες διατάξεις για τη διασφάλιση του δικαιώματος αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας”» το οποίο είναι έτοιμο για συζήτηση στη Βουλή και όπως αποκάλυψε το Newsauto.gr, προβλέπει την καταβολή Περιβαλλοντικού Τέλους σε παλαιά, ρυπογόνα μεταχειρισμένα οχήματα το οποίο υπολογίζεται σε 3.000 ευρώ για όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και 1.000 ευρώ σε όσα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5a και Euro 5b.

Από το Περιβαλλοντικό Τέλος εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

Επίσης από την καταβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους εξαιρούνται και όσα αυτοκίνητα ή φορτηγά Euro 5b έχουν δήλωση άφιξης οχήματος ή δηλωτικά εισαγωγής τα οποία έχουν καταβληθεί έως την ημερομηνία δημοσίευσης της σχετικής τροπολογίας.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στην σχετική τροπολογία που θα περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου: «Στις υποπερ. αβ΄ των περ. α’ των παρ. 1 και 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), περί επιβολής περιβαλλοντικού τέλους και απαγόρευσης εισαγωγής οχημάτων, προστίθεται νέα κατηγορία υπόχρεων αυτοκινήτων και οι παρ. 1 και 2 διαμορφώνονται ως εξής:

«1. Για τα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α` 265), ισχύουν τα εξής:

α) Επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος: 
αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.01.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β` 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

 
β) Απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ` αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β` 542) και στην υπ` αρ. 6765/ 511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β` 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Από την παρούσα εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα άνω των τριάντα (30) ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος.

2.Για τα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε’ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών,

α) επιβάλλεται, επιπλέον του τέλους ταξινόμησης, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος:

αα) ύψους τριών χιλιάδων ευρώ (3.000), εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4, όπως αυτές ορίζονται στην υπ’ αρ. 4179/346/21.1.2000 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β΄ 182) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτής,

αβ) ύψους χιλίων (1.000) ευρώ, εφόσον υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a και Εuro 5b, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 715/2007 της 20ης Ιουνίου 2007 (L 171) και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αρ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 (L 199),

β) απαγορεύεται η ταξινόμηση, εφόσον υπάγονται εκ κατασκευής στις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 3, 2 και 1, όπως αυτές ορίζονται στην υπ` αρ. 28433/2448/2.7.1992 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 542) και στην υπ` αρ. 6765/511/3.3.1995 κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών (Β’ 194) ή μεταγενέστερες τροποποιητικές αυτών, ή εφόσον δεν υπάγονται σε προδιαγραφές ευρωπαϊκού προτύπου εκπομπών ρύπων (Euro) συμβατικής τεχνολογίας και για τα οποία δεν αποδεικνύονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.»

Μεταβατική διάταξη περιβαλλοντικού τέλους οχημάτων

Για τα οχήματα, για τα οποία έχει υποβληθεί Δήλωση Άφιξης Οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής , πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, δεν υφίσταται η υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των υποπερ. αβ’ των περ. α των παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), όπως αυτή τροποποιείται με το άρθρο 1 του παρόντος, τα οχήματα, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

Δεν καταλαμβάνονται από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους των υποπερ. αβ’ των περ. α’ των παρ. 1 και παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4710/2020 (Α’ 142), τα οχήματα τα οποία υπάγονται στις εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro5b, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.)  ή δηλωτικά εισαγωγής.»

Αντιδράσεις…

Η επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 και Euro 5a είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση των εμπόρων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι προσέφυγαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταθέτοντας και σχετική καταγγελία.

Να υπενθυμίσουμε πως η καταγγελία είχε γίνει αποδεκτή από την Κομισιόν και μάλιστα η χώρα μας έπρεπε να αποστείλει αιτιολογημένη απάντηση σχετικά με την επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους όσο και για την απαγόρευση εισαγωγής παλαιότερων οχημάτων.

Η απάντηση εστάλη στα τέλη Ιανουαρίου ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr η νέα εξέλιξη με την επέκταση της επιβολή του Περιβαλλοντικού Τέλους και στα Euro 5b έχει ήδη προκαλέσει την έκρηξη των εμπόρων οι οποίοι ενημέρωσαν ήδη την Επιτροπή για τις νέες κινήσεις της Ελλάδας.

Να υπενθυμίσουμε πως αν η Κομισιόν αποφασίσει ότι η Ελλάδα παρανομεί τότε θα επιβάλλει απευθείας πρόστιμο στη χώρα μας καθώς υπάρχει δεδικασμένο με αντίστοιχη υπόθεση σε άλλο κράτος-μέλος και επίσης θα αναγκάζει την Ελλάδα να καταργήσει την άδικη νομοθεσία όπως και το Περιβαλλοντικό Τέλος στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και φορτηγά!

.topontiki.

Δεiτε επiσης...

Post
Auto - Moto Παρασκευή 17.01.2025

Υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα αγόρασαν κυρίως οι Έλληνες τον περασμένο Δεκέμβριο

Υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα επέλεξαν να αγοράσουν οι Έλληνες τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Την μεγαλύτερη αύξηση σημείωσαν τα υβριδικά οχήματα (+8%) σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, κατ

Post
Auto - Moto Σάββατο 11.01.2025

Πώς μπορείτε να μάθετε πόσο καίει το αυτοκίνητό σας

Εάν είστε προσεκτικοί, μπορείτε να μάθετε αν το αυτοκίνητό σας καταναλώνει περισσότερο ή λιγότερο καύσιμο από όσο θα έπρεπε, ή αν το καύσιμο από μια συγκεκριμένη εταιρεία προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομί

Post
Auto - Moto Πέμπτη 09.01.2025

Οι Ευρωπαίοι πολίτες παραμένουν διστακτικοί στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με έρευνα

Οι Ευρωπαίοι πολίτες παραμένουν διστακτικοί στην αγορά καινούριων αυτοκινήτων το τελευταίο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ένας από τους κύριους λόγους της μείωσης των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, μαζί μ

Post
Auto - Moto Πέμπτη 26.12.2024

Πρόστιμο για όσους τρώνε μέσα στο αυτοκίνητο – Πότε σου παίρνουν το δίπλωμα

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας τιμωρεί αυστηρά οποιαδήποτε συνήθεια ενδέχεται να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού από τον δρόμο εν ώρα οδήγησης, με μία από τις επικρατέστερες να είναι η κατανάλωση φαγητ

Post
Auto - Moto Σάββατο 14.12.2024

Ποια ώρα της ημέρας πρέπει να γεμίζουμε βενζίνη ή diesel τον χειμώνα – Η τακτική που θα σου γλιτώσει χρήματα

Οι τιμές των καυσίμων διατηρούνται υψηλές στη χώρα μας, επομένως είναι πολύ χρήσιμο να γνωρίζουν όλοι κάποιες τακτικές που μπορούν να ελαττώσουν την κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου. Πρέπει να γνωρ

Post
Auto - Moto Πέμπτη 09.05.2024

AAΔΕ: Ηλεκτρονικό «μπλόκο» σε ανασφάλιστα οχήματα και όσα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ

Νέο αυτόματο σύστημα εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα ή δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ αλλά και κλιμακωτά πρόστιμα σε όσους δεν πληρώνουν στην ώρα τους τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπει νομοσχέ