Image
Κυριακή 04 Δεκεμβρίου 2022 23:45 Υγεία
 

Αυτά είναι τα 4 πιο θαυματουργά φρούτα και λαχανικά του χειμώνα

Ξέρεις τι φρούτα και λαχανικά είναι εποχής το χειμώνα; Διαλέξαμε τα πιο θρεπτικά!

Παντζάρια

Ένα φλιτζάνι με παντζάρια σε κύβους περιέχει περισσότερο από το 30% των καθημερινών αναγκών μας σε φυλλικό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η έλλειψή του συνδέεται με πνευματική κόπωση, προβλήματα με τη μνήμη και τον ύπνο. Επιπλέον, το παντζάρι αυξάνει τη σωματική αντοχή όσων γυμνάζονται έντονα. Μπορείς να το φας βρασμένο ή και ωμό σε σαλάτες, να το κάνεις χυμό στον αποχυμωτή ή να το κόψεις φέτες, να τις περιχύσεις με ελαιόλαδο και να τις ψήσεις στο φούρνο.
 
Λαχανάκια Βρυξελλών

Ανήκουν στην οικογένεια των σταυρανθών (όπως και το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο, η λαχανίδα), η οποία έχει διαπιστωθεί ότι προσφέρει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά που προλαμβάνουν την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Τα λαχανάκια Βρυξελλών επίσης θεωρείται ότι βελτιώνουν την κατάσταση όσων πάσχουν από οστεοαρθρίτιδα ενώ ενισχύουν και το ανοσοποιητικό. Ένα φλιτζάνι έχει μόλις 60 θερμίδες, προσφέρει το 15% των ημερήσιων αναγκών σε φυτικές ίνες και περιέχει περισσότερα από 500 mg κάλιο, ποσότητα μεγαλύτερη από όση έχει μια μπανάνα. Μπορείς να φας ψητά στο φούρνο (αφαιρείς τα εξωτερικά φύλλα, τα κόβεις στη μέση, περιχύνεις με ελαιόλαδο και ψήνεις για περίπου 15 λεπτά) ή βραστά με λάδι και λεμόνι. 
 
Ρόδι

Πρόκειται για μια από τις τροφές που έχουν πάρα πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία, καθώς μειώνει την αρτηριακή πίεση, καταπολεμά τις φλεγμονές και μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας. Επίσης, έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωσή του μπορεί να μειώσει την ταχύτητα εξάπλωσης του καρκίνου, ενώ οι ελαγιτανίνες που περιέχει προστατεύουν από τον καρκίνο του μαστού. Μισό μέτριο ρόδι περιέχει το 25% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης βιταμίνης C και 6 γραμμάρια φυτικών ινών. Ρίξε τους σπόρους του στις σαλάτες ή μέσα σε γιαούρτι. Μπορείς να το σερβίρεις και σαν συνοδευτικό με ψητά κρέατα ή, σαν γλυκό, ανακατεύοντας τους σπόρους με λιωμένη μαύρη σοκολάτα.

Γκρέιπφρουτ

Είναι πολύτιμα για το ανοσοποιητικό σύστημα που πολιορκείται αυτή την εποχή από ιούς και μικρόβια, γιατί προσφέρει βιταμίνη C. Μισό γκρέιπφρουτ περιέχει σχεδόν το σύνολο της βιταμίνης C που χρειαζόμαστε την ημέρα αλλά και το 35% της βιταμίνης Α, που επίσης συμβάλλει στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού. Επίσης, περιέχει λυκοπένιο το αντιοξειδωτικό που το καλοκαίρι παίρνουμε από τις ντομάτες- το οποίο έχει συνδεθεί με περιορισμό του κινδύνου για καρδιοπάθειες και μερικές μορφές καρκίνου. Τέλος, μειώνει την κακή χοληστερόλη έως και 20% μέσα σε 30 ημέρες. Εκτός από το χυμό του, μπορείς να βάλεις τη σάρκα μέσα σε πράσινες σαλάτες ή να κάνεις ένα ελαφρύ επιδόρπιο, κόβοντάς το στη μέση και ψήνοντας μέχρι να ροδίσει η επιφάνειά του στο φούρνο. Πασπαλίζεις με κανέλα.

madata.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τετραπλασιάστηκαν τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι μέσα σε 30 χρόνια παγκοσμίως

Ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ο συνολικός αριθμός των ατόμων παγκοσμίως που θεωρούνται παχύσαρκα. Αυτό προέκυψε από μία παγκόσμια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο The Lancet, η οποία έδειξε ότι το ποσοστ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη. Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η

Post
Υγεία Πέμπτη 29.02.2024

Πώς συνδέεται ο πονοκέφαλος με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα ακανόνιστα γεύματα

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του ιατρικού περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology» αναφέρει ότι τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη