Image
Σάββατο 03 Φεβρουαρίου 2024 17:19 Υγεία
 

Η δίαιτα των 72 ωρών

Τι θα έδινε κανείς για να απαλλαχθεί από τις τοξίνες που παγιδεύουν το λίπος στο σώμα της και να χάσει τέσσερα με πέντε κιλά; Τρεις μέρες από την καθημερινότητα της. Ειδικά τώρα που η επικίνδυνη περίοδος ανάμεσα στα Χριστούγεννα και τις διακοπές του Πάσχα απειλούν σοβαρά τη σιλουέτα μας ενώ θα έπρεπε να είναι ένα διάστημα ξεκούρασης και αναζωογόνησης του οργανισμού.

Ωστόσο, για τους περισσότερους από εμάς, το πιο πιθανό είναι να αισθανόμαστε φουσκωμένοι και νωθροί ενώ έχουμε μπροστά μας ακόμα ένα γύρο διατροφικού μαραθωνίου με τις πασχαλινές διακοπές. Οι ειδικοί έχουν ανακαλύψει την επιστημονική αιτία που κρύβεται πίσω από την κατάσταση αυτή: χημική υπερφόρτωση. Ο χειμώνας συνδέεται με την άφιξη στον οργανισμό πολλών ύπουλων παγίδων που είναι δύσκολο να τις αποφύγουμε. Το αποτέλεσμα είναι να συσσωρεύονται σαν στρώματα στα κύτταρα οι τοξίνες επιβαρύνοντας βασικούς αδένες όπως ο θυρεοειδής, το ήπαρ ή τα επινεφρίδια ενώ, παράλληλα, αυξάνονται κατακόρυφα οι ορμόνες του στρες. Αυτές ακριβώς οι χημικές ουσίες επιταχύνουν τον σχηματισμό σωματικού λίπους το οποίο πολλαπλασιάζεται για να προστατεύσει τα βασικά όργανα και λειτουργεί σαν σφουγγάρι που απορροφάει τα επικίνδυνα στοιχεία.

Πολλές έρευνες έχουν δείξει, ειδικά για τις γυναίκες, ότι μπορεί μετά τον Δεκέμβριο να πάρουν μέχρι και τέσσερα κιλά επιπλέον ακριβώς λόγω αυτής της διαδικασίας. Ειδικοί επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Στέρλινγκ στη Σκοτία έχουν ταυτίσει αυτή την περίοδο του χρόνου ως την περισσότερο τοξική και την συνδέουν με συμπτώματα σωματικής εξάντλησης, πνευματικής κόπωσης, αυπνίας, και χρόνιων προβλημάτων του γαστρεντερικού συστήματος.

Τι μπορεί να γίνει τότε;

Ένα πρόγραμμα διατροφής που στηρίζεται αποκλειστικά σχεδόν στα φρούτα στοχεύει στην ενίσχυση των επιπέδων μια σημαντικής ορμόνης που παράγει το πάγκρεας. Αυτή είναι το γλυκογόνο, το οποίο προωθεί τη λιπόλυση στους ιστούς και κατά κάποιο τρόπο βοηθά να μεταφέρεται το λίπος από τις επικίνδυνες περιοχές της κοιλιάς, των γλουτών και των μηρών σε σημεία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ταχύτατα ως καύσιμη ύλη. Παράλληλα, σύμφωνα με τις έρευνες του τμήματος ιατρικής του πανεπιστημιου του Στάνφορντ, τα φρούτα προσφέρουν πάνω από 1200 ένζυμα, βιοφλαβονοειδή και μεταλλικά στοιχεία τα οποία βοηθούν στην αναζωογόνηση του ήπατος αυξάνοντας την ικανότητα του να «καθαρίζει» τον οργανισμό από τα λίπη και τις επικίνδυνες ουσίες.  

72 ώρες αρκούν;

Τα νέα είναι παραπάνω από καλά σε όσους ανυπομονούν να χάσουν σχεδόν πέντε κιλά σε χρόνο ρεκόρ. Σύμφωνα με το πρόγραμμα εξπρές των 72 ωρών, ο διατροφολόγος Τζέι Ρομπ, συγγραφέας του ηλεκτρονικού βιβλίου «Αποτοξίνωση σε 3 μέρες με φρούτα» (Fruit Flush 3-Day Detox) ισχυρίζεται ότι η απώλεια τεσσεράμισι κιλών είναι εφικτός στόχος και παράλληλα μετά την απαλλαγή του οργανισμού από τις αποθηκευμένες τοξίνες, θα νιώσετε μεγαλύτερη ενέργεια έχοντας αφυπνίσει τον οργανισμό σας. «Είναι τόσο συμπυκνωμένη η δύναμη της αλλαγής που συντελείται στον οργανισμό αυτές τις 72 ώρες, που όλα τα σημαντικά όργανα αρχίζουν αμέσως να δουλεύουν με υψηλές ταχύτητες βελτιώνοντας τις καύσεις στον οργανισμό», ισχυρίζεται ο εμπνευστής του προγράμματος. Μπορεί άραγε να κρατήσει την υπόσχεση του;

Το μαγικό πρόγραμμα των 72 ωρών

Πρώτη Μέρα

«Φορτώστε» τον οργανισμό σας με πρωτεΐνες έτσι ώστε να επιτρέψετε στο σώμα σας να κάψει γρηγορότερα λίπος.

Το κλειδί στην ταχύτερη απώλεια κιλών μέσα από μια διαδικασία αποτοξίνωσης με φρούτα είναι η μείωση καταρχήν του γλυκογόνου στο σώμα. Σε όλες τις υπόλοιπες δίαιτες, η απώλεια βάρους τις πρώτες μέρες είναι μεγαλύτερη και ο οργανισμός χρησιμοποιεί κυρίως ως καύσιμη ύλη το γλυκογόνο και όχι  το λίπος, το οποίο αποθηκεύεται κυρίως στους μυς και στο ήπαρ. Όμως, όταν τα επίπεδα του γλυκογόνου είναι χαμηλά, το σώμα στρέφεται στο αποθηκευμένο λίπος για καύσιμο. Και δεν υπάρχει γρηγορότερος τρόπος για να κρατηθούν χαμηλά τα επίπεδα του γλυκογόνου από μια υψηλών πρωτεϊνών δίαιτα, ισχυρίζεται ο εμπνευστής του προγράμματος Τζέι Ρομπ. Μια μόνο μέρα κατανάλωσης πρωτεΐνης μπορεί να μειώσει σε ποσοστό 50% ή και περισσότερο τις τιμές του γλυκογόνου. Αυτό αρκεί για να λειτουργήσει ο μηχανισμός της απώλειας λίπους κατά τη διάρκεια της κατανάλωσης φρούτων.

Τι πρέπει να κάνετε: Κάθε δύο ώρες μέχρι το βραδινό, καταναλώστε ένα ρόφημα πρωτεΐνης (στο οποίο θα ανακατέψετε μια κουταλιά σκόνης πρωτεΐνης από ορό γάλακτος, σόγια ή ασπράδι αβγού ή  με 250 γραμμάρια νερό). Επιλέξτε από τα καταστήματα ειδών υγιεινής διατροφής μια σύνθεση η οποία δεν θα περιέχει υδατάνθρακες ή τεχνητές γλυκαντικές ουσίες (ασπαρτάμη, φρουκτόζη, σουκραλόζη, μαλτοδεξτρίνη, μολάσσα, κτλ).

  • 8.00, 10.00, 12.00, 14.00, 16.00 πιείτε ένα ρόφημα πρωτεΐνης με ένα ποτήρι νερό προκειμένου να αποβληθεί το γλυκογόνο μέσω των νεφρών.
  • 18.00 μια φρέσκια σαλάτα ωμών λαχανικών σε ποσότητα έξι φλιτζανιών περίπου την οποία θα συνοδεύσετε με 180 γραμμάρια άπαχης πρωτεΐνης (φιλέτο κοτόπουλο, ψάρι, γαλοπούλα ή μοσχάρι) ή με 4 ασπράδια αβγών (βραστά ή χτυπημένα), ½ αβοκάντο ή 2 κουταλιές ελαιόλαδο και τον χυμό ½ λεμονιού.

Δεύτερη και Τρίτη Μέρα

Καταναλώστε τα φρούτα για να αποβάλλετε πιο εύκολα το αποθηκευμένο λίπος και τις τοξίνες.

Μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα θα ενισχύσει τον οργανισμό, υποστηρίζει ο Τζέι Ρομπ με μια ποσότητα 1200 ενεργών ενζύμων, καροτενοειδών και άλλων θρεπτικών συστατικών που θα ενεργοποιήσουν τον ρυθμό που μεταβολίζει το συκώτι τις τοξίνες του περιβάλλοντος σε ποσοστό μέχρι και 35%.

Τι πρέπει να κάνετε: Από τη στιγμή που θα ξυπνήσετε και κάθε δύο ώρες μέχρι το βραδινό, φάτε μια μερίδα φρέσκων φρούτων. Επιλέξτε οποιοδήποτε φρούτο εποχής αλλά αποφύγετε τους χυμούς και τις κονσερβοποιημένες ποικιλίες φρουτοσαλάτας μια που η επεξεργασία που έχουν υποστεί έχει καταστρέψει σχεδόν το 100% των φυσικών ενζύμων που περιέχουν.

  • 8.00: 2 φλιτζάνια πεπόνι σε κύβους από οποιαδήποτε ποικιλία.
  • 10.00: 1 μέτρια μπανάνα
  • 12.00: 2 φλιτζάνια φρουτοσαλάτας (ανανάς, φράουλες, μήλο, ακτινίδιο και βατόμουρα)
  • 14.00: 1 φλιτζάνι σταφύλια
  • 16.00: 2 φλιτζάνια ψιλοκομμένο μήλο με βατόμουρα.
  • 18.00: Μια φρέσκια σαλάτα ωμών λαχανικών σε ποσότητα έξι φλιτζανιών την οποία θα συνοδεύσετε με ½ αβοκάντο ή 2 κουταλιές ελαιόλαδο και το χυμό ½ λεμονιού. 1 ρόφημα πρωτείνης (στο οποίο θα ανακατέψετε μια κουταλιά σκόνη πρωτεΐνης με 250 γραμμάρια νερό).

Και μετά τις τρεις μέρες;

Το μυστικό είναι να αφήστε να περάσουν οι υπόλοιπες μέρες της εβδομάδας, να επαναλάβετε την τριήμερη αποτοξίνωση την επόμενη εβδομάδα και αυτό να το επαναλαμβάνετε σε χρονικό διάστημα τριών μηνών. Ο Τζέι Ρομπ υπόσχεται στο βιβλίο του ότι η αποτοξίνωση αυτή των τριών ημερών σε συνδυασμό με το διάλειμμα των τεσσάρων ημερών μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια μέχρι και 1,5 κιλού κάθε εβδομάδα χωρίς να χρειαστεί κάποιος να περιορίσει τη διατροφή του τις υπόλοιπες μέρες.     

Τι λένε οι φανατικοί οπαδοί

Υπάρχουν πολλές μαρτυρίες γυναικών που ξεκινώντας το πρόγραμμα μετά από μια μακρά περίοδο διατροφικών σφαλμάτων (ζωικά λίπη, πλούσιες σος, τσιπς, αναψυκτικά και αλκοολούχα ποτά) είδαν από τις πρώτες είκοσι τέσσερις ώρες να χάνουν τα πρώτα δύο κιλά. Τις επόμενες δύο μέρες, κάθε φορά που αισθανόντουσαν πεινασμένες, οδηγούνταν κατευθείαν στα φρούτα μέχρι να απολαύσουν τη σαλάτα τους στο δείπνο μαζί με το πρωτεϊνούχο ρόφημα. Στο τέλος της τριήμερης αποχής είχαν χάσει δυόμισι ακόμα κιλά και συνολικά είχαν αγγίξει την απώλεια πέντε κιλών σε χρόνο ρεκόρ. Επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία για δύο μήνες περίπου, πολλές κατάφεραν να χάσουν οκτώ κιλά περίπου, ενώ κάθε φορά που θέλουν να απαλλαγούν από τα περιττά κιλά ή να χωρέσουν σε ένα εφαρμοστό ρούχο εφαρμόζουν τη δίαιτα των τριών ημερών. 

Τι λένε οι αντίπαλοι της επιστημονικής κοινότητας

Οι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει τη θεωρία του Ρομπ ότι το μυϊκό γλυκογόνο μπορεί να μειωθεί στο ½ των κανονικών επιπέδων με μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες για 3- 4 μέρες κι έτσι να έχουμε ουσιαστική απώλεια βάρους καίγοντας λίπος και όχι μυϊκή μάζα. Μετά όμως, προειδοποιούν, από την επιστροφή σε μια δίαιτα πλούσια σε υδατάνθρακες, η αποθήκευση του γλυκογόνου αυξάνει κατά έξι φορές με αποτέλεσμα να διπλασιάζονται τα αποθέματα του. Η αυξημένη αποθήκευση γλυκογόνου σε συνδυασμό με την αυξημένη κατακράτηση νερού οδηγεί σε μεγαλύτερη και δυστυχώς γρηγορότερη ανάκτηση του βάρους, που δεν είναι λίπος.

Πηγή: newsbeast.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τετραπλασιάστηκαν τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι μέσα σε 30 χρόνια παγκοσμίως

Ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ο συνολικός αριθμός των ατόμων παγκοσμίως που θεωρούνται παχύσαρκα. Αυτό προέκυψε από μία παγκόσμια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο The Lancet, η οποία έδειξε ότι το ποσοστ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη. Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η

Post
Υγεία Πέμπτη 29.02.2024

Πώς συνδέεται ο πονοκέφαλος με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα ακανόνιστα γεύματα

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του ιατρικού περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology» αναφέρει ότι τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη