Image
Κυριακή 04 Φεβρουαρίου 2024 11:40 Υγεία
 

Διατροφή: Τι να μην φάτε πριν πέσετε για ύπνο

Η διατροφή επηρεάζει πολλά. Ξέρουμε όλοι πως δεν πρέπει να πίνουμε καφεΐνη και ενεργειακά ποτά πριν κοιμηθούμε γιατί αυτά προκαλούν διαταραχές στον ύπνο. Νέα έρευνα Νορβηγών επιστημόνων όμως δείχνει πως δεν είναι μόνο αυτά. Υπάρχουν τροφές που πρέπει να της αποφεύγουμε πριν πέσουμε για ύπνο. Κι αυτό γιατί προκαλούν ερεθισμούς και μας εμποδίζουν να έχουμε έναν βαθύ και ήρεμο ύπνο

Υπάρχουν συγκεκριμένα φαγητά αλλά και ροφήματα που ουσιαστικά σαμποτάρουν την προσπάθειά μας να κοιμηθούμε και μας οδηγούν σε έναν φαύλο κύκλο, καθώς όπως έχουν δείξει πολλές μελέτες η κακή ποιότητα ύπνου επηρεάζει τις ορμόνες και αυτές με τη σειρά τους επηρεάζουν αρνητικά τις διατροφικές μας συνήθειες.

Διατροφή: Τροφές που δεν ενδείκνυνται για δείπνο

Το πεπτικό μας σύστημα επιβραδύνει έως και 50% κατά τη διάρκεια της νύχτας. Γι΄αυτό κρέατα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, ειδικά τα λιπαρά, όπως μπριζόλες, μπιφτέκια και παϊδάκια χωνεύονται δύσκολα και ως εκ τούτου θα δυσκολευτείτε να κοιμηθείτε.

Τα καρυκεύματα με βάση το τσίλι περιέχουν συνήθως καυτερά μπαχαρικά, όπως το capsicum, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τη θερμοκρασία του σώματος και να ερεθίσουν τον οισοφάγο προκαλώντας ενδεχομένως καούρες, γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και δυσπεψία. Αυτό θα σας κάνει να στριφογυρνάτε τη νύχτα και να έχετε ανήσυχο ύπνο.

Όλες οι ντομάτες είναι εξαιρετικά όξινες, γεγονός που μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα PH και να προκαλέσει καούρες. Γι’ αυτό αποφεύγετε να καταναλώσετε σούπες ντομάτας και άλλα φαγητά με αυτό το συστατικό λίγο πριν πάτε για ύπνο. Για παράδειγμα, σάλτσες, σαλάτες ή ακόμα και μακαρονάδες με σάλτσα.

Επιδόρπιο σοκολάτας
Ακόμα και λίγα κομμάτια σοκολάτας μπορεί να φαίνονται ακίνδυνα, αλλά τα επίπεδα καφεΐνης σε αυτά μπορεί να είναι υψηλά. Όσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό του κακάο, τόσο πιο ανήσυχος θα είναι ο ύπνος σας. Οι επιλογές με ποσοστό 70% μπορεί να περιέχουν 60 mg καφεΐνης, παρόμοια με την κατανάλωση ενός μικρού Americano, που θα παραμείνει στον οργανισμό σας για ώρες.

Σούσι

Τρόφιμα που παρασκευάζονται με ζυμωμένα προϊόντα σόγιας, όπως σάλτσα για ντιπ, σούπες miso, τόφου και μαρινάδες τύπου teriyaki, περιέχουν υψηλά επίπεδα του αμινοξέος τυραμίνη. Πρόκειται για ένα φυσικό διεγερτικό που διευκολύνει την εγκεφαλική δραστηριότητα, οπότε θα σας κρατήσει ξύπνιους και σε εγρήγορση τη στιγμή που εσείς θα προσπαθείτε να χαλαρώσετε και να κοιμηθείτε.

Το μπρόκολο είναι μεν λαχανικό, αλλά καλύτερα να καταναλώνεται με μέτρο πριν αποκοιμηθείτε ή να το αποφεύγετε εντελώς το βράδυ. Τα κοτσάνια του, μαζί με άλλα σταυρανθή λαχανικά, όπως το κουνουπίδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, η λαχανίδα και άλλα λαχανικά του οπωροκηπευτικά, ακόμα και η λαχανοσαλάτα, είναι γεμάτα με φυτικές ίνες που χωνεύονται αργά.

Τα διατηρημένα κρέατα, όπως τα λουκάνικα, το πεπερόνι, το ζαμπόν, και άλλα αλλαντικά, μπορούν να προκαλέσουν και αυτά διαταραχές ύπνου. Όλα περιέχουν υψηλά επίπεδα αμινοξέων, τα οποία μας κάνουν να αισθανόμαστε σε εγρήγορση, να έχουμε εφιάλτες και γενικώς ανησυχία κατά τη διάρκεια της νύχτας. Τα υψηλά επίπεδα λίπους και νατρίου θα επηρεάσουν επίσης τον ύπνο σας.

Ροφήματα που θα πρέπει να αποφεύγονται το βράδυ

Τα έτοιμα αναμεμειγμένα ροφήματα (smoothies) ενδέχεται να είναι πολύ πιο πλούσια σε ζάχαρη από τους απλούς χυμούς. Μερικές φορές περιέχουν μέχρι και τέσσερις κουταλιές της σούπας ζάχαρη.

Αυτό μπορεί να προκαλέσει την εκτόξευση των επιπέδων γλυκόζης στο σώμα σας και στη συνέχεια την ταχεία πτώση τους, που σημαίνει ότι δεν θα κοιμηθείτε βαθιά και πιθανότατα θα αντιμετωπίσετε μια ανήσυχη νύχτα.

Επίσης, η λήψη υγρών όπως το νερό τις βραδινές ώρες, σημαίνει γεμάτη κύστη και ανάγκη για ούρηση που οδηγεί σε αναπόφευκτο ξύπνημα μέσα στη νύχτα.

Σταματήστε να πίνετε δύο ώρες πριν από τον ύπνο για να αποφύγετε τα νυχτερινά διαλείμματα για ούρηση.

πηγή: healthview.gr

 

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τετραπλασιάστηκαν τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι μέσα σε 30 χρόνια παγκοσμίως

Ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ο συνολικός αριθμός των ατόμων παγκοσμίως που θεωρούνται παχύσαρκα. Αυτό προέκυψε από μία παγκόσμια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο The Lancet, η οποία έδειξε ότι το ποσοστ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη. Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η

Post
Υγεία Πέμπτη 29.02.2024

Πώς συνδέεται ο πονοκέφαλος με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα ακανόνιστα γεύματα

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του ιατρικού περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology» αναφέρει ότι τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη