Image
Τρίτη 06 Φεβρουαρίου 2024 10:14 Υγεία
 

Καφές: Πώς ωφελεί την απώλεια βάρους και πόσο να πίνετε

Ο καφές έχει λίγες θερμίδες και υψηλή περιεκτικότητα σε καφεΐνη. Θεωρείται «σύμμαχος» στην απώλεια βάρους υπό την προϋπόθεση ότι τον πίνετε σκέτο, χωρίς δηλαδή ζάχαρη, γάλα ή κρέμα τα οποία και οποία αυξάνουν τη θερμιδική του αξία.

Καφές και απώλεια βάρους

«Ο καφές αυξάνει τον μεταβολισμό επειδή το κύριο συστατικό του, η καφεΐνη , είναι ένα διεγερτικό που ενισχύει τη μεταβολική θερμογένεση, τη διαδικασία με την οποία το σώμα παράγει θερμότητα από τις τροφές», λέει ο Daniel Boyer, MD, ιατρικός ερευνητής στο Des Moines της Αϊόβα.

Επίσης, ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο του 2017 στο International Journal of Food Sciences and Nutrition έδειξε ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν καφεΐνη 30 λεπτά έως 4 ώρες πριν από το γεύμα έτρωγαν μικρότερη ποσότητα φαγητού.

Πόσο καφέ να πίνετε για να χάσετε βάρος

Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές στο Harvard TH Chan School of Public Health, 4 φλιτζάνια καφέ καθημερινά θα μπορούσε να μειώσει το σωματικό σας λίπος κατά περίπου 4%. Η έρευνα διεξήχθη σε διάστημα 24 εβδομάδων και συμμετείχαν 126 υπέρβαρα άτομα που κατανάλωναν τέσσερα φλιτζάνια από ένα ρόφημα που θύμιζε καφέ αλλά δεν ήταν καφέ ή τέσσερα φλιτζάνια σκέτο καφέ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τέσσερα φλιτζάνια καφέ την ημέρα σχετίζονται με «μέτρια» απώλεια σωματικού λίπους.

Οι διατροφολόγοι Tammy Lakatos Shames και Lyssie Lakatos αναφέρουν στο Eat This ότι η ιδανική ποσότητα είναι 200 με 400 mg καφεΐνης την ημέρα, ανάλογα με τον δείκτη μάζας του σώματός σας. Αυτό ισοδυναμεί με περίπου δύο έως πέντε φλιτζάνια.

«Προσέξτε ότι προσθέτοντας κρέμα, γάλα ή ζάχαρη στον καφέ, μπορείτε εύκολα να αντισταθμίσετε τις θερμίδες που καίτε από τον καφέ», εξηγούν οι ειδικοί. «Στην πραγματικότητα, η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Clinical Nutrition διαπίστωσε ότι η κατανάλωση ενός φλιτζάνι καφέ την ημέρα μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια βάρους, αλλά αν προστεθεί ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη αναιρεί το όφελος» συμπληρώνουν.

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τετραπλασιάστηκαν τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι μέσα σε 30 χρόνια παγκοσμίως

Ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ο συνολικός αριθμός των ατόμων παγκοσμίως που θεωρούνται παχύσαρκα. Αυτό προέκυψε από μία παγκόσμια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο The Lancet, η οποία έδειξε ότι το ποσοστ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη. Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η

Post
Υγεία Πέμπτη 29.02.2024

Πώς συνδέεται ο πονοκέφαλος με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα ακανόνιστα γεύματα

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του ιατρικού περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology» αναφέρει ότι τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη