Image
Παρασκευή 09 Φεβρουαρίου 2024 20:26 Υγεία
 

Ο κανόνας των τριών: Μια απλή αλλά αποτελεσματική στρατηγική για τη διαχείριση του άγχους

Το άγχος είναι για τους περισσότερους ανθρώπους αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Δεν είναι ευχάριστο, αλλά έχουμε μάθει να ζούμε με αυτό. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις το αναγνωρίζουμε πλέον και ως «δημιουργικό». Όταν όμως υπερβαίνει τα όρια και επηρεάζει την ποιότητα ζωής, τότε χρειάζεται να μάθουμε να το δαμάζουμε. Πώς όμως μπορείς να διαχειριστείς το άγχος;

Η Κλερ Χανούμ, σε άρθρο της στο Health.com, παρουσιάζει μια σχετικά απλή αλλά, όπως έχει διαπιστώσει, αποτελεσματική μέθοδο. Πρόκειται για τον «κανόνα των τριών». Όταν κατακλύζεστε από ενοχλητικές σκέψεις και ανησυχίες, θέστε ένα όριο στον εαυτό σας: Μπορείτε να αφιερώσετε ενέργεια μόνο για τρεις από αυτές.

«Σκεφτείτε ένα δέντρο με τρία κλαδιά μόνο. Κάθε ανησυχία καταλαμβάνει από ένα κλαδί. Όταν τα κλαδιά γεμίσουν, δεν επιτρέπεται καμία πρόσθετη ανησυχία να καταλάβει το δέντρο σας, δηλαδή τον ψυχικό σας χώρο. Με αυτόν τον τρόπο θα κάνετε μια αξιολόγηση των ανησυχιών σας, ένα ξεκαθάρισμα βάσει της πραγματικής βαρύτητας που έχει η κάθε ανησυχία για εσάς».

«Αν έχω άγχος για μια προθεσμία, αυτό είναι ένα κλαδί. Αν σκέφτομαι το αγχωτικό Σαββατοκύριακο που έρχεται, αυτό είναι το δεύτερο κλαδί. Τώρα μπορείτε να ανησυχείτε μόνο για ένα ακόμα πράγμα. Εάν έχετε καλύψει και τα τρία κλαδιά, όταν το ταξί που πήρατε κόλλησε στην κίνηση και κινδυνεύετε να καθυστερήσετε στο ραντεβού σας, τότε θα πρέπει είτε να εγκαταλείψετε ένα από τα άλλα κλαδιά είτε να επιλέξετε να μην ανησυχείτε για την τρέχουσα κατάσταση».

Ο κανόνας των τριών φαίνεται αρχικά απλός, ωστόσο, όπως σημειώνει η Κλερ Χανούμ, αποδεικνύεται πραγματικά χρήσιμος. «Περιορίζοντας τις ανησυχίες μόνο σε αυτές που “αξίζουν”, διαπιστώνετε ποια προβλήματα έχουν λύσεις και ποια είναι εντελώς εκτός του δικού σας ελέγχου και άρα η ανησυχία δεν βοηθάει ιδιαίτερα».

Ασφαλώς και δεν θα πάψουμε ποτέ να αγχωνόμαστε για πράγματα περισσότερο και λιγότερο σημαντικά. Η ανησυχία είναι στην ανθρώπινη φύση. Όμως μπορούμε να φροντίσουμε να διατηρούμε σε κάποιο βαθμό τον έλεγχο, όταν οι ανησυχίες αρχίζουν να καταλαμβάνουν περισσότερη ενέργεια στη ζωή μας από όσο πραγματικά αξίζουν.

«Αξίζουμε να περνάμε τις μέρες μας κάνοντας περισσότερα πράγματα από το να νιώθουμε άγχος και ο “κανόνας των τριών” μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό. Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα κατακλυστείτε από ανησυχίες, αναρωτηθείτε: “Μπαίνει στην πρώτη μου τριάδα;”. Αν η απάντηση είναι αρνητική, τότε απλώς πρέπει να την αφήσετε εκτός».

Πηγή: newsbeast.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

5 πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε αν παίρνετε συμπληρώματα διατροφής

Τι θα γινόταν αν μπορούσατε να πάρετε ένα χάπι και ξαφνικά να αποκτήσετε περισσότερη ενέργεια, καλύτερο δέρμα και πιο υγιή καρδιά; Αυτή είναι η υπόσχεση που που δίνουν τα συμπληρώματα διατροφής που βρ

Post
Υγεία Σάββατο 02.03.2024

Νυχτερινή υπερφαγία: Τι είναι και πώς θα την αντιμετωπίσουμε

Ο ηθοποιός Ιωάννης Απέργης και η Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Δήμητρα Φραγκούλη μίλησαν στο «Όλα για τη Ζωή μας» και στον Μιχάλη Κεφαλογιάννη για τη νυχτερινή υπερφαγία. Το σύνδρο

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Ποια είναι η καλύτερη ώρα να πάρουμε μαγνήσιο; Τι λένε οι ειδικοί και πόσο χρειαζομαστε

Παρόλο που το μαγνήσιο είναι πολύ σημαντικό για τον οργανισμό μας δεν λαμβάνουν όλοι το επίπεδο μαγνησίου που χρειάζονται. Η παραπάνω διαπίστωση το καθιστά ένα συμπλήρωμα που πρέπει να έχετε στα υπόψ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τετραπλασιάστηκαν τα παχύσαρκα παιδιά και έφηβοι μέσα σε 30 χρόνια παγκοσμίως

Ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ο συνολικός αριθμός των ατόμων παγκοσμίως που θεωρούνται παχύσαρκα. Αυτό προέκυψε από μία παγκόσμια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στο The Lancet, η οποία έδειξε ότι το ποσοστ

Post
Υγεία Παρασκευή 01.03.2024

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη. Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η

Post
Υγεία Πέμπτη 29.02.2024

Πώς συνδέεται ο πονοκέφαλος με το ηλεκτρονικό τσιγάρο και τα ακανόνιστα γεύματα

Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του ιατρικού περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology» αναφέρει ότι τα ακανόνιστα γεύματα, όπως η παράλειψη