Image
Παρασκευή 01 Μαρτίου 2024 16:51 Υγεία
 

Τι κάνει η καφεΐνη στον πονοκέφαλο

Οι περισσότεροι Έλληνες λατρεύουμε τον καφέ χειμώνα-καλοκαίρι. Πολλοί, δε, αδυνατούν να ξεκινήσουν την μέρα τους αν δεν πάρουν ενέργεια από την καφεΐνη.

Τι γίνεται όμως αν έχετε πονοκέφαλο; Βοηθάει η καφεΐνη για να σταματήσει ο πονοκέφαλος;

Η απάντηση είναι... Ναι και όχι. Υπάρχουν στοιχεία ότι λίγη καφεΐνη συμβάλλει στην αποφυγή ορισμένων τύπων πονοκεφάλων. Αλλά πόσο πρέπει να πίνετε;

Ο συνεργάτης της Cleveland Clinic και ειδικός στον πονοκέφαλο, δρ. Emad Estemalik, εξηγεί ποια είναι η σωστή ποσότητα καφεΐνης και πώς μπορεί να βοηθήσει σε ορισμένα είδη πονοκεφάλου.

Γιατί η καφεΐνη μπορεί να μειώσει τον πονοκέφαλο

Αρχικά, ας ξεκινήσουμε με το πόση είναι μια σωστή ποσότητα καφεΐνης: Έρευνες δείχνουν ότι περίπου 100 έως 150 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης (που ισοδυναμεί με ένα μικρό φλιτζάνι καφέ) είναι αρκετά για την μείωση και ακόμη και την πρόληψη των πονοκεφάλων.

Και αυτό οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο η καφεΐνη συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλο:

“Για παράδειγμα, εάν έχετε ημικρανία, τα αιμοφόρα αγγεία στον εγκέφαλό σας είναι διασταλμένα (πιο ανοιχτά). Η σωστή ποσότητα καφεΐνης μπορεί να συσπάσει/περιορίσει τα αιμοφόρα αγγεία, επομένως δρα ως αγγειοσυσταλτικό”, λέει ο δρ. Estemalik.

Μπορεί η καφεΐνη να προκαλέσει πονοκεφάλο;

Ναι, η υπερβολική καφεΐνη μπορεί να οδηγήσει σε πονοκεφάλους.

“Εάν λαμβάνετε μεγαλύτερες ποσότητες καφεΐνης, τότε μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα: να προκαλέσει πονοκέφαλο ή/και να αυξήσει τη συχνότητα των πονοκεφάλων. Και δεν είναι μόνο ο καφές, αλλά οποιαδήποτε καφεϊνούχα ροφήματα”, λέει ο ίδιος.

Επίσης, μπορεί να αντιμετωπίσετε πονοκέφαλο εάν σταματήσετε πλήρως και απότομα την πρόσληψη καφεΐνης ή αν δεν την μειώσετε πολύ καθημερινά:

“Εάν το σώμα σας είναι συνηθισμένο στην καθημερινή κατανάλωση καφεΐνης και σταματήσετε απότομα , θα νιώσετε κάποια συμπτώματα στέρησης, όπως ευερεθιστότητα, διαταραχές ύπνου και πονοκεφάλους. Τα καλά νέα είναι ότι αυτά τα συμπτώματα συνήθως δεν διαρκούν περισσότερο από μερικές ημέρες”, προσθέτει.

Είναι, επίσης, σημαντικό να αποφεύγετε την καφεΐνη αργά το απόγευμα ή το βράδυ:

“Η κατανάλωση καφεΐνης αργότερα μέσα στην ημέρα μπορεί να προκαλέσει διαταραχές του ύπνου”.

Η καφεΐνη βοηθά μόνο σε συγκεκριμένους τύπους πονοκεφάλων;

Ναι, λέει ο δρ. Estemalik. Η καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει με τους πονοκεφάλους τάσης και τους πονοκεφάλους ημικρανίας. Η αγγειοδιαστολή συμβαίνει κατά τη διάρκεια αυτών των τύπων πονοκεφάλων. Και η καφεΐνη συστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία, ενεργώντας ως αγγειοσυσταλτικό.

Αλλά όταν πρόκειται για αθροιστικούς πονοκεφάλους, η καφεΐνη δεν βοηθά. Και αυτό γιατί η παθοφυσιολογία (σωματικές και λειτουργικές αλλαγές που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια ενός πονοκεφάλου τάσης) διαφέρει ανάμεσα σε πονοκεφάλους τάσης και τους πονοκεφάλους ημικρανίας.

Επίσης σημαντικό να γνωρίζετε ότι η καφεΐνη δεν θα βοηθήσει ούτε στον πονοκέφαλο λόγω ρινικής συμφόρησης:

“Η πίεση στους πονοκεφάλους που σχετίζονται με τα ιγμόρεια σημαίνει ότι έχετε μια ανισορροπία πίεσης στους ρινικούς κόλπους. Και αυτό είναι που προκαλεί πολλούς από αυτούς τους πονοκεφάλους και την πίεση στο μέτωπο”, εξηγεί ο δρ. Estemalik.

Πηγή: onmed.gr

Δεiτε επiσης...

Post
Υγεία Σάββατο 20.04.2024

Ποιες είναι οι μακροχρόνιες επιπτώσεις της γρίπης στην υγεία

Πρόσφατη έρευνα από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον και το Σύστημα Υγείας των Βετεράνων του Σεντ Λούις, έδειξε ότι τα άτομα που νοσηλεύονται με γρίπη μπορούν να υποστούν μακροχρόνιε

Post
Υγεία Σάββατο 20.04.2024

Ελαιόλαδο: 5 σημαντικά οφέλη για την υγεία σου

Γιατροί και διατροφολόγοι ανά τον κόσμο, βασιζόμενοι σε αποτελέσματα επιστημονικών ερευνών, συμφωνούν ότι το ελαιόλαδο, ειδικά το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, είναι απαραίτητη προσθήκη για μια υγιειν

Post
Υγεία Σάββατο 20.04.2024

Γυμναστική μετά τα 40: Τα 4 κουτάκια που πρέπει να τικάρεις για να κρατήσεις το σώμα σου υγιές ως τα 70 σου

Βρίσκεσαι στη μέση ηλικία κι ονειρεύεσαι τι θα κάνεις όταν βγεις στη σύνταξη; Όσοι το κάνουν αυτό έχουν συνήθως στο μυαλό τους την πιο εξιδανικευμένη εικόνα: Του 60άρη-65άρη που μπορεί άνετα να κυνηγά

Post
Υγεία Σάββατο 20.04.2024

Κράμπες στα πόδια: Πότε μπορεί να είναι σύμπτωμα υψηλής χοληστερόλης

Το να έχετε υψηλή χοληστερόλη -ή υπερχοληστερολαιμία, όπως είναι ο ιατρικός όρος- σημαίνει ότι υπάρχει υπερβολική ποσότητα της λιπαρής ουσίας στο αίμα σας. Αν και αυτό μπορεί αρχικά να μην προκαλέσει

Post
Υγεία Σάββατο 20.04.2024

Νόσος Πάρκινσον: Το νούμερο ένα σημάδι που οι περισσότεροι δεν προσέχουν

Ερευνητές προειδοποιούν για ένα σημάδι που οι περισσότεροι αγνοούν και συνδέεται με τη νόσο Πάρκινσον, σε νέα μελέτη. Οι ιογενείς λοιμώξεις σχετίζονται με Αλτσχάιμερ, Πάρκινσον και άνοια – Τι έ

Post
Υγεία Παρασκευή 19.04.2024

Η χορήγηση τεστοστερόνης μπορεί να αυξήσει το αίσθημα του πόνου, σύμφωνα με μελέτη

Τα άτομα που λαμβάνουν τεστοστερόνη βρίσκονται σε μία διαρκή εγρήγορση. Η χορήγηση τεστοστερόνης ενισχύει την αντίληψη επώδυνων και μη σωματοαισθητικών ερεθισμάτων, όπως έδειξε μία νέα μελέτη. Σύμφ