Image
Τρίτη 08 Οκτωβρίου 2024 12:50 Περιβάλλον
 

ΟΑΣΘ: Εξοικονόμηση καυσίμων και χρημάτων “φέρνουν” τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Τεράστια είναι η εξοικονόμηση καυσίμων που έχει πετύχει ο ΟΑΣΘ στους περίπου τέσσερεις μήνες που κυκλοφορούν τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του Οργανισμού. Από τον Ιούνιο μέχρι και τον Σεπτέμβριο ο ΟΑΣΘ μείωσε κατά 828.045 τα λίτρα πετρελαίου κίνησης που κατανάλωσε, σε σχέση με πέρσι, εξοικονομώντας χρήματα και, κυρίως, βελτιώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμά του. Ειδικότερα, από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ κατανάλωσαν 3.429.674 λίτρα πετρελαίου ενώ φέτος, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, η κατανάλωση ήταν 2.601.630 λίτρα, μειωμένη δηλαδή κατά περίπου 24%.
 
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ως απόρροια της μείωσης στην κατανάλωση πετρελαίου, μείωσε και το κόστος προμήθειας πετρελαίου. Έτσι, ενώ από τον Ιούνιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2023 δαπάνησε 4.174.000 ευρώ για καύσιμα, φέτος, για το ίδιο χρονικό διάστημα, το ποσό «έπεσε» στα 2.962.000 ευρώ. Δηλαδή, σε μόλις τέσσερεις μήνες, ο ΟΑΣΘ εξοικονόμησε περισσότερα από 1,2 εκ. ευρώ!
 
«Στον αντίποδα», όπως εξηγεί ο διευθυντής Οικονομικών του ΟΑΣΘ Παύλος Τριχάκης, «ο Οργανισμός αύξησε το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος, το οποίο για το τρίμηνο Ιουνίου – Αυγούστου ανήλθε σε 417.000 ευρώ, όταν πέρσι, το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ανερχόταν σε 105.000 ευρώ. Και πάλι, όμως, η εξοικονόμηση πόρων και χρημάτων είναι σημαντικότατη». Μάλιστα, όπως τονίζει ο κ. Τριχάκης, το ετήσιο όφελος για τον ΟΑΣΘ εκτιμάται σε 3 εκ. ευρώ!
 
Τεράστια είναι βέβαια και τα περιβαλλοντικά οφέλη για τη Θεσσαλονίκη, από τη δρομολόγηση των ηλεκτρικών λεωφορείων. «Τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας, πέρα από λειτουργικά, άνετα και αθόρυβα, χαρακτηριστικά που διαπιστώνουν καθημερινά οι επιβάτες μας, είναι μηδενικών εκπομπών ρύπων και υπηρετούν τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, καθώς συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων ατμοσφαιρικών ρύπων», τονίζει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης. Ο ίδιος σημειώνει ότι η κυκλοφορία ενός και μόνο ηλεκτρικού λεωφορείου στη θέση ενός πετρελαιοκίνητου, γλυτώνει μέσα σε έναν χρόνο την ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης από 8,1 κιλά αιωρούμενων σωματιδίων PM 2,5. «Επομένως τα οφέλη για την ποιότητα του αέρα που αναπνέουμε όλοι μας, είναι ανυπολόγιστα», καταλήγει ο κ. Ταγγίρης.

Δεiτε επiσης...

Post
Περιβάλλον Σάββατο 16.11.2024

Μάγεψε η πανσέληνος Νοεμβρίου: Εντυπωσιακές εικόνες από το “Φεγγάρι του Κάστορα” – Γιατί ονομάστηκε έτσι (pics)

Η πανσέληνος του Νοεμβρίου έκανε την εμφάνισή της στον ουρανό, με τις εικόνες να είναι εντυπωσιακές χωρίς καμία αμφιβολία. Η κακοκαιρία Alexandros πλήττει αρκετές περιοχές της χώρας, ωστόσο όπου ο ουρ

Post
Περιβάλλον Παρασκευή 15.11.2024

Ευλογιά προβάτων: Παράταση στα μέτρα του ΥΠΑΑΤ μέχρι τις 22 Νοεμβρίου

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα της ευλογιάς των προβάτων σε περιφέρειες της χώρας και με στόχο την αποτροπή εξάπλωσης των ζωονόσων της ευλογιάς και της πανώλης, η Γενική Κτηνιατρική Διεύθυνση του

Post
Περιβάλλον Πέμπτη 14.11.2024

Έβγαλαν από το Πόρτο Λάγος 6.500 παράνομες παγίδες χταποδιών – Aπελευθέρωσαν 571 παγιδευμένα χταπόδια

«Ψάρεψαν» περισσότερες από 6.500 παράνομες παγίδες χταποδιών και 52.000 μέτρα σχοινιού και απελευθέρωσαν 571 παγιδευμένα χταπόδια σε θαλάσσια περιοχή του Πόρτο Λάγος. Μέσα σε 17 μέρες κ

Post
Περιβάλλον Πέμπτη 14.11.2024

Άγιοι Θεόδωροι: Σχηματίστηκε υδροστρόβιλος στον Σαρωνικό (vid)

Ένα εντυπωσιακό φαινόμενο κατέγραψαν το πρωί της Πέμπτης κάτοικοι στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων. Όπως φαίνεται από το βίντεο που αναρτήθηκε στη σελίδα «Άγιοι Θεόδωροι» στο Facebook πρόκε

Post
Περιβάλλον Πέμπτη 14.11.2024

Καβάλα: Ιχνηλατώντας το “Γκαβόχελο” στα Τενάγη Φιλίππων – Ένα σπάνιο είδος ψαριού με ιστορία 360 εκατ. ετών

Έχει μήκος μόλις λίγα εκατοστά. Είναι είδος ψαριού που ζει στον πυθμένα των ποταμών. Δεν έχει καμία εμπορική αξία, αλλά έχει τεράστια επιστημονική. Θεωρείται ως κρισίμως κινδυνεύον είδος, καθώς ανήκει

Post
Περιβάλλον Δευτέρα 11.11.2024

Οι δρόμοι του νερού στην κλιματική κρίση

Είναι εφικτός ένας οικολογικός τρόπος διαχείρισης των νερών, ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο, που να εξασφαλίζει υγεία στη φύση και επιβίωση των αγροτών; Πόσο δίκαιο είναι να μεταβάλλουμε τους υδάτινους δ