Image
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2024 17:28 Οικονομία
 

Κρεατοφάγοι οι Έλληνες καταναλωτές – Ψήφο εμπιστοσύνης στα κρεοπωλεία, στο εγχώριο ποιοτικό κρέας και στο κοτόπουλο

Κρεατοφάγος, οπαδός του κρεοπωλείου, με προτίμηση στο κοτόπουλο, “εραστής” της ποιότητας αν και δεν ξέρει πως να την αναγνωρίσει, υπέρμαχος των εγχώριων κρεάτων, αλλά και των προσφορών σε μεγάλο βαθμό και χωρίς να συμπαθεί ιδιαίτερα τα κρέατα που πωλούνται σε δισκάκι. Αυτό είναι σε γενικές γραμμές το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή κρέατος, όπως αποτυπώνεται σε επίκαιρες έρευνες, οι οποίες παρουσιάστηκαν στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα και κρύβουν “εκπλήξεις” μεταξύ των ευρημάτων τους.
 
Οι έρευνες υλοποιήθηκαν από την εταιρεία ερευνών- δημοσκοπήσεων Interview για λογαριασμό των εταιρειών Kasalias Food Industry Consultants και των Σωματείων Κρεοπωλών Ν. Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου. Ειδικότερα, σε πανελλαδικό επίπεδο οι καταναλωτές σε ποσοστό 46% τρώνε δύο-τρία γεύματα την εβδομάδα (Αττική αντίστοιχο ποσοστό: 43,5% και Θεσσαλονίκη: 46,2%), ενώ το 56,5% δηλώνει ότι δεν έχει μειώσει την κατανάλωση κρέατος τα τελευταία δύο χρόνια. Για την αγορά κρέατος και σε πανελλαδικό επίπεδο το 60,1% των ερωτώμενων προτιμά το κρεοπωλείο της γειτονιάς και έπεται με 27,9% το σούπερ-μάρκετ.
 
Παράλληλα, σημαντικό μερίδιο 10,9% κατέχουν στην αγορά της Αθήνας όπου κύρια αναπτύσσονται οι εξειδικευμένες υπεραγορές κρέατος.
Οι Έλληνες επιμένουν ποιοτικά στο ζήτημα της επιλογής του κρέατος και το 69,9% απαντά πως υπάρχει διαφορά στην ποιότητα μεταξύ ενός ελληνικού κρέατος και ενός εισαγόμενου, αλλά την ίδια στιγμή το 75,2% θα αγόραζε ένα κρέας με διαφορετική χώρα προέλευσης εάν υπήρχε η βεβαιότητα ότι είναι καλύτερο ποιοτικά. Κατά πλειοψηφία και σε ποσοστό 54,4% ο καταναλωτής θα αγόραζε κρέας που είναι σε προσφορά, ενώ απορρίπτει το κρέας σε δισκάκι, καθώς το 82,5% δεν το προτιμά ποτέ ή σπάνια.
 
Στην έρευνα που αφορά στους νέους ηλικιακά καταναλωτές (18-35 ετών) αποκαλύπτεται μεταξύ άλλων ότι το 72,9% αυτών δεν αγοράζει ποτέ έτοιμα ψημένα γεύματα κρέατος από κρεοπωλείο ή super market (κοτόπουλα, μπιφτέκια, ρολά κ.α.). Μάλιστα οι νέοι καταναλωτές δεν αγοράζουν σε ποσοστό 61,7% ούτε προϊόντα κρέατος ready to cook, αλλά ούτε και κατεψυγμένα προϊόντα (κοτομπουκιές, προψημένο κατεψυγμένο γύρο κ.α.). Επίσης οι νέοι δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην ποιότητα και σε ποσοστό 72,9% θα αγόραζαν κρέας από κάποιο κατάστημα εάν ήταν πιστοποιημένο με κάποιο σύστημα ποιότητας.
 
Διερευνώντας το κριτήριο «ποιότητα» βλέπουμε για πρώτη φορά να εμφανίζονται η καλή μεταχείριση των ζώων, οι συνθήκες εκτροφής, οι διατροφικές πληροφορίες και οι πληροφορίες που προέρχονται από τις σημάνσεις των προϊόντων. Τέλος, οι νέοι καταναλωτές όταν μαγειρεύουν κρέας ή προϊόντα κρέατος επιλέγουν τις συνταγές τους εμπιστευόμενοι σε ποσοστό 40,5% το οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους και έπονται με ποσοστό 26,6% οι τυχαίες συνταγές στο διαδίκτυο ή στα social media. Παράλληλα σε γεύμα εργασίας με τα ΜΜΕ παρουσιάσθηκαν και αναλύθηκαν τα προβλήματα, οι ευκαιρίες και οι απειλές του πρωτογενούς τομέα και αναπτύχθηκαν προτάσεις για την ανασυγκρότηση του και τις συνέργειες που μπορούν να αναπτυχθούν με όλα τα κανάλια διανομής (Retailers, εστίαση, τουρισμός, εστιατόρια του εξωτερικού κλπ).
 
Το γεύμα εργασίας οργανώθηκε από την Total Support, μια συνέργεια μεταξύ των εταιριών BIZTEC, MIK 3 & KASALIAS με σκοπό την παροχή κορυφαίων τεχνολογικών λύσεων στην βιομηχανία τροφίμων. Αναλύθηκε το πλάνο ανάπτυξης και όλο το πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει από την ανάλυση των αναγκών των αγορών στόχων μέχρι την ψηφιοποίηση των λειτουργιών μιας παραγωγικής μονάδας.

Δεiτε επiσης...

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

ΟΛΘ: Στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας περιήλθε το 7,27% που κατείχε το ΤΑΙΠΕΔ

WΗ Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ) αναλαμβάνει το ποσοστό 7,27% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), το οποίο κατείχε το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

Ακτοπλοϊκές: Τα 5 μέτρα που προτείνουν για να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων

Άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχουν προχωρήσει στη λήψη μέτρων για τη στήριξη της ακτοπλοΐας, με σκοπό να βοηθήσουν τον κλάδο στην προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση. Η Ιταλία, για παράδειγμα, επιδοτεί με

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

Ανείσπρακτα ενοίκια: Οι δύο κινήσεις των ιδιοκτητών για να γλιτώσουν τον φόρο από τα “φέσια”

Αντιμέτωποι με επιβαρύνσεις για ανείσπρακτα ενοίκια που φθάνουν ακόμα και το 45% κινδυνεύουν να βρεθούν οι ιδιοκτήτες ακινήτων, που δεν θα προχωρήσουν εγκαίρως στις απαραίτητες διαδικασίες που προβλέπ

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

ΔΥΠΑ: Μέχρι σήμερα οι αιτήσεις για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων – Έως 17.000 ευρώ για δική τους επιχείρηση

Η προθεσμία για τις αιτήσεις για τα 17.000 ευρώ που μπορούν να λάβουν άνεργοι για να ιδρύσουν τη δική τους επιχείρηση λήγει σήμερα, και μαζί με αυτήν χάνεται και η ευκαιρία για χιλιάδες άτομα να διεκδ

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

Ο “χάρτης” των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 24 Ιανουαρίου

Συνολικά 90.338.489,95 ευρώ θα καταβληθούν σε 125.549 δικαιούχους από τις 20 έως τις 24 Ιανουαρίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (Δ

Post
Οικονομία Τρίτη 21.01.2025

Εκπνέει η προθεσμία για τη ρύθμιση οφειλών σε Δήμους- Ποιοι δικαιούνται κούρεμα προσαυξήσεων έως 95%

Μέχρι 31 Ιανουαρίου έχουν το περιθώριο πολίτες και επιχειρήσεις να προβούν στη ρύθμιση των οφειλών τους προς τους δήμους, επωφελούμενοι από τις ευνοϊκές διατάξεις του ν. 5143/2024 που προβλέπουν αποπλ